ammanatidou.gr

Εισήγηση στο σ/ν: «Οργάνωση και λειτουργία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑ, ολοκληρωμένη υποστήριξη του αγροτικού κόσμου στους τομείς της εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας, της αγροτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και του ελέγχου

FacebookFacebook

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Το παρακάτω σ/ν αποσύρθηκε από την Ολομέλεια της βουλής από τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΔ΄

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου:

«Οργάνωση και λειτουργία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑ, ολοκληρωμένη υποστήριξη του αγροτικού κόσμου στους τομείς της εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας, της αγροτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και του ελέγχου και της πιστοποίησης αγροτικών προϊόντων».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η κ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, στην οποία απευθύνουμε τα «χρόνια πολλά», όπως και σε όσους και σε όσες γιόρταζαν χθες.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Εύχομαι χρόνια πολλά και στους συναδέλφους, που επίσης γιόρταζαν χθες.

(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Δ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΒΥΡΩΝ ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ)

Εγώ θα ξεκινήσω από την πρακτική «σαλαμοποίησης» είτε μιλάμε για σχέδια νόμου είτε μιλάμε για τροπολογίες που καταθέτουν τα Υπουργεία. Και γιατί ξεκινάω από εκεί; Βέβαια, αύριο θα μιλήσουμε για τις τροπολογίες, αλλά μια τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας και ο κ. Μπαμπινιώτης έχει ένα άρθρο με οκτώ παραγράφους τελείως διαφορετικές. Μάλιστα, η παράγραφος 4 που αναφέρεται στην αυτοματοποίηση απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών -διότι αφαιρούν τον έλεγχο της καταχρηστικότητας των απολύσεων από τα ΠΥΣΠΕ και στοχοποιούν τους ασυμβίβαστους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που τροφοδότησαν με τις καταγγελίες τους τα υπηρεσιακά συμβούλια, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποκάλυψη σοβαρών παρανομιών στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων- πρέπει να αποσυρθεί. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει.

Πάμε στην παράγραφο 7, στην οποία υπάρχουν θετικές διατάξεις που αφορούν τις πολύτεκνες και τις τρίτεκνες οικογένειες και τα παιδιά τους, τα οποία θα είναι επιτυχόντες από την επόμενη βέβαια χρονιά, γιατί δεν αναφέρεται τι θα γίνει γι’ αυτή. Είναι ατελής, αλλά είναι θετική. Φέρνετε εδώ τέτοια τροπολογία, για την οποία δεν μπορούμε να τοποθετηθούμε. Για τη μία θέλουμε απόσυρση και την άλλη τη θεωρούμε θετική. Θα πρέπει ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαμπινιώτης να επιληφθεί άμεσα του θέματος και να αποσύρει την παράγραφο 4 αυτής της τροπολογίας.

Περνώντας στο σχέδιο νόμου, θα ήθελα να πω ότι η ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα παραγωγής αποτελεί βασική ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε πει πολλές φορές ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης του αγροτικού τομέα και ένα εθνικό σχέδιο αγροτικής ανάπτυξης, με γνώμονα την κάλυψη των διατροφικών αναγκών της χώρας, τη στήριξη των αγροτών και της υπαίθρου, την ανάπτυξη μιας οικονομίας με προσανατολισμό τις ανάγκες του λαού.

Επομένως, πιστεύουμε ότι απαιτείται μια πραγματική ανασυγκρότηση του αγροτοπεριβαλλοντικού τομέα, των κλάδων του και των συναφών του φορέων. Αυτό, όμως, το νομοσχέδιο, προχωρά σε μια οριζόντια περικοπή δαπανών, χωρίς κανένα επιστημονικό ή αναπτυξιακό κριτήριο.

Η αναδιάρθρωση, την οποία επιχειρεί η Κυβέρνηση να επιβάλει σημαίνει συρρίκνωση και σε κάποιες περιπτώσεις ισοπέδωση των φορέων, με καταστροφικές συνέπειες για τους αγρότες στην αγροτική παραγωγή και βέβαια, την οικονομία του τόπου. Αυτή η αναδιάρθρωση σημαίνει μπαράζ απολύσεων των εργαζομένων σε αυτούς τους φορείς. Εξουδετερώνονται αναπτυξιακά εργαλεία, όπως ο βασικός φορέας για την ποιότητα των αγροτικών προϊόντων, ο βασικός φορέας αγροτικής έρευνας, το ΕΘΙΑΓΕ, όπως επιχειρεί να κάνει και με το ΙΓΜΕ, που είναι αποκλειστικός φορέας της γεωλογικής και μεταλλευτικής έρευνας, αλλά και με το ΕΛΚΕΘΕ το φορέα θαλάσσιας έρευνας, που του κάνει έξωση από τις εγκαταστάσεις. Αναφέρομαι, βέβαια, στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού. Είναι μια Κυβέρνηση, η οποία αυτό που κάνει συνεχώς είναι μια οριζόντια ισοπέδωση των πάντων.

Κριτήριο της πολιτικής σας, κύριε Υπουργέ, η, πάση θυσία, εξοικονόμηση πόρων για την αποπληρωμή των τοκογλυφικών δανείων. Δυστυχώς, μία αδιέξοδη καταστροφική πολιτική για τον ελληνικό λαό.

Κριτήριο της πολιτικής σας ο περιορισμός της δημόσιας παρέμβασης σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας και η πλήρης παράδοση όλων των υπηρεσιών, τομέων και παραγωγικών εργαλείων στην εκμετάλλευση του ντόπιου και του ξένου κεφαλαίου.

Δεν είμαστε από δογματισμό κατά της οποιασδήποτε αναδιάρθρωσης και τροποποίησης φορέων, οργανισμών, δομών του ίδιου του κράτους, αλλά εδώ πρόκειται για μία «σαλαμοποίηση», όπως είπα και στην αρχή, σχετικά και με την τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, όλων των φορέων έρευνας, των φορέων ελέγχου, πιστοποίησης, εκπαίδευσης που αφορούν την αγροτική πολιτική και ανάπτυξη υπό τον τίτλο μάλιστα «Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός», σαν να μην υπάρχει δηλαδή καν στη σκέψη του Υπουργείου η κτηνοτροφική, η αλιευτική ή η δασική πολιτική. Αυτού του τύπου η «σαλαμοποίηση» μη συμβατών οργανισμών αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Αυτό θα πρέπει να σταματήσει. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.

Το κομμάτι της έρευνας, στην κυριολεξία «πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων», συνεχίζοντας την πολιτική της απαξίωσης και της υποχρηματοδότησης έως παντελούς απουσίας χρηματοδότησης της αγροτικής έρευνας, που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και συνεχίζεται βέβαια, τώρα με τη μνημονιακή πολιτική και «με τη βούλα» βεβαίως, του ΔΝΤ και της τρόικα.

Η έρευνα για την αγροτική παραγωγή, αντί να ενισχυθεί και μέσω της χρηματοδότησης, αλλά και μέσω ενός αποτελεσματικότερου τρόπου λειτουργίας των θεματικών ινστιτούτων, κατακερματίζεται. Ο σχεδιασμός δεν λαμβάνει καν υπ’ όψιν τις υπάρχουσες υποδομές σε ερευνητικά ινστιτούτα, ενώ τα ερευνητικά ινστιτούτα χαρακτηρίζονται από την τοποθεσία τους και όχι από το θεματικό ερευνητικό τους αντικείμενο. Έτσι, δημιουργείται το εξής απαράδεκτο παράδοξο:Ιδρύονται ινστιτούτα έρευνας σε περιοχές που δεν προϋπάρχουν ανάλογες υποδομές και καταργούνται ινστιτούτα με πανελλήνια αρμοδιότητα σε ερευνητικούς τομείς και με προσφορά, την οποία ποτέ δεν αξιοποίησε η ελληνική πολιτεία ή οι ελληνικές κυβερνήσεις.

Στην Κεντρική Μακεδονία όπου βρίσκονται τα έντεκα από τα τριάντα τέσσερα ερευνητικά ινστιτούτα του ΕΘΙΑΓΕ, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι τα μόνα που υπηρετούν τα συγκεκριμένα ερευνητικά αντικείμενα, θα ιδρυθεί ένα ινστιτούτο εφαρμοσμένης αγροτικής έρευνας Κεντρικής Μακεδονίας σε αντικατάσταση των έντεκα, με τουλάχιστον δύο εξειδικευμένους τομείς εφαρμοσμένης, όπως αναφέρεται, αγροτικής έρευνας και ένα εργαστήριο, χωρίς όμως να διασφαλίζεται ποιοι θα είναι αυτοί οι τομείς και με τι κριτήρια, καθώς και το μέλλον των υπαρχουσών υποδομών, πόρων, ερευνητών και ό,τι χρειάζεται για να λειτουργήσει.

Ο νέος φορέας, έτσι όπως τον θέτετε εσείς, θα έπρεπε να διασφαλίζει την ερευνητική υπόσταση και δομή του ΕΘΙΑΓΕ, σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία της ΓΓΕΤ, για να είναι και δυνατή η χρηματοδότηση από φορείς, εκτός του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Θα έπρεπε να εντάσσει την ερευνητική δραστηριότητα του ΕΘΙΑΓΕ σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας και έρευνας στη χώρα μας. Θα έπρεπε να διασφαλίζει την ετήσια χρηματοδότηση για ερευνητικά έργα. Θα έπρεπε να βασίζεται σε εισηγήσεις των αρμόδιων οργάνων του ΕΘΙΑΓΕ με δομή ινστιτούτων. Θα έπρεπε να διασφαλίζει τη μη απόλυση του έμπειρου επιστημονικού προσωπικού και την πρόσληψη μάλιστα νέων ερευνητών σε τομείς που έχει ανάγκη η ελληνική αγροτική ανάπτυξη. Εδώ όμως υπάρχουν πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καλύπτει από τον προϋπολογισμό μόνο λειτουργικά έξοδα των ερευνητών του ΕΘΙΑΓΕ. Στον ιδρυτικό νόμο του ΕΘΙΑΓΕ το 1989 υπήρχαν ειδικοί επιστήμονες εφαρμογών, οι οποίοι όμως δεν αξιοποιήθηκαν ποτέ. Εδώ δεν υπάρχει διάταξη που να αναφέρεται πώς θα γίνει η μεταφορά αποτελεσμάτων από το ερευνητικό πεδίο στον παραγωγό και από την άλλη αν θα μιλήσουμε για τη διαχείριση των συγκεκριμένων κονδυλίων.

Υπάρχει ένα θολό τοπίο. Αυτά τα λίγα κονδύλια δεν είναι ξεκαθαρισμένο πώς τα διαχειρίζονται. Και μέσα στον ελληνικό γεωργικό οργανισμό «ΔΗΜΗΤΡΑ» δεν υπάρχει κατεύθυνση ποιο κονδύλι θα πάει πού, αν θα πάει στην έρευνα, αν θα πάει στην πιστοποίηση, αν θα πάει στους ελεγκτικούς μηχανισμούς, αν θα πάει στην εκπαίδευση. Είναι όλα μαζί και από εκεί και πέρα ο εκάστοτε Υπουργός και αυτοί που θα διαχειρίζονται τα κονδύλια θα μπορούν να τα διοχετεύουν όπου αυτοί θέλουν.

Ως προς τον νέο φορέα για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιείται στον πρωτογενή τομέα της χώρας και ιδιαίτερα των νέων αγροτών, θα πρέπει να είναι υπό την αρμοδιότητα και την ευθύνη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να είναι δωρεάν για τους αγρότες, να προωθεί την καινοτομία και τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής, στην κατεύθυνση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου και να αξιοποιεί τα ερευνητικά δεδομένα στην παραγωγική διαδικασία, στοχεύοντας στην πιστοποίηση των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων.

Στο σημείο αυτό όμως δεν πρέπει να μπερδέψουμε το κομμάτι του επαγγελματικού λυκείου με τις τεχνικές σχολές. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και πρέπει εδώ να είμαστε ξεκάθαροι ως προς αυτό.

Κάνατε αλλαγές στο άρθρο 11. Διαγράψατε το αρχικό που είχατε, το αγροτικό επαγγελματικό λύκειο τριετούς φοίτησης και βάλατε το δημόσιο επαγγελματικό λύκειο. Επίσης, βάλατε την τριετή φοίτηση στη γεωργική σχολή. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε τις απόψεις της και έχει δίκιο. Τώρα, αν εσείς θεωρείτε το επαγγελματικό λύκειο ότι είναι σημαντικό, είναι σημαντικό ότι διαγράψατε το αγροτικό τεχνολογικό λύκειο.

Από εκεί και πέρα όμως, με το να μη μπαίνει το Υπουργείο Παιδείας σε αυτό το νομοσχέδιο, υπάρχει σοβαρό θέμα. Εγώ θα σας θυμίσω ότι στο κομμάτι της εκπαίδευσης ΟΓΕΕΚΑ «ΔΗΜΗΤΡΑ» η λειτουργία του μπορεί να έχει τεράστιες δυσκολίες, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τους ανθρώπους που ασχολούνται με τα ΚΕΓΕ «ΔΗΜΗΤΡΑ», αλλά με το πώς ήθελε ο εκάστοτε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να χρησιμοποιεί τα ΚΕΓΕ «ΔΗΜΗΤΡΑ», τα οποία έχουν σοβαρή λειτουργία και δεν βοηθούν στην κατεύθυνση προς την οποία έχουν στηθεί.

Εγώ να σας θυμίσω ότι πέρασε ο ν. 3955/2011 και στο άρθρο 12 δυστυχώς, ό,τι έχει περάσει αναιρείται με αυτήν τη διατήρηση. Θα ήταν σημαντικό να παραμείνει, όπως διατυπώθηκε, για το προσωπικό, το οποίο βοήθησε σε αυτό το στήσιμο, παρ’ ότι δεν χρησιμοποιήθηκε όπως θα έπρεπε, γιατί δεν είχε αυτή τη στόχευση, δεν είχε αυτόν τον προσανατολισμό το Υπουργείο όχι μόνο το δικό σας, αλλά και όλα τα προηγούμενα. Έτσι βλέπουμε ανθρώπους που για χρόνια αποσπάστηκαν σε αυτόν τον οργανισμό, άφησαν πίσω τους την πρότερη υπηρεσία από την οποία αποσπάστηκαν και έχασαν την εξέλιξή τους, γιατί ήθελαν να βοηθήσουν και τώρα έρχεστε με αυτό το σχέδιο νόμου και τις συγκεκριμένες διατάξεις και ενώ υπάρχει γνώση, υπάρχει εμπειρία, τους απαξιώνετε και τους στέλνετε πίσω. Να κάνουν τι; Οι άνθρωποι είναι εκεί αποσπασμένοι χρόνια και έχασαν ό,τι είχαν από την προηγούμενη οργανική τους θέση. Τι θα γίνει με αυτούς; Θα δώσετε μία απάντηση;

Να πούμε τώρα για τα χρήματα που δόθηκαν; Να θυμίσω ότι στα πλαίσια των μεσογειακών ολοκληρωμένων προγραμμάτων έγιναν επτά περιφερειακά εργαστήρια γεωργικών εφαρμογών και ανάλυσης λιπασμάτων, τα γνωστά ΠΕΓΕΑΛ. Ελάχιστα από αυτά λειτουργούν και όσα λειτουργούν, υπολειτουργούν ή στεγάζουν άλλες υπηρεσίες ενώ ο πανάκριβος εργαστηριακός εξοπλισμός είναι ακόμη αχρησιμοποίητος μέσα στα κιβώτια συσκευασίας -οι εγγυήσεις έχουν καταπέσει- είναι πλέον τεχνολογικά απαρχαιωμένος και αφημένος στην τύχη του. Κανένας δεν νοιάζεται για όλα αυτά τα κόστη, τα οποία είναι πολύ υψηλά. Θα πρέπει να ξεπέρασαν τότε τα δύο δισεκατομμύρια δραχμές.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για χρόνια δεν έδωσε καμμία σημασία. Πριν πέντε-έξι χρόνια περίπου έγινε πάλι ένα ινστιτούτο τεχνολογίας βάμβακος στη Ροδόπη, δαπάνης ύψους πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Δεν ξέρω αν έχει γίνει παραλαβή, αλλά αυτά τα χρήματα δηλαδή τι είναι; Είναι ένα «τρύπιο βαρέλι»; Βάζουμε χρήματα. Δεν υπάρχουν αποτελέσματα;

Από την άλλη μεριά, έρχεστε και λέτε στον ελληνικό λαό να μειώσετε τους μισθούς, να μειώσετε τις συντάξεις, να τους πετάξετε στην ανεργία, να βάλετε χαράτσια, να βάλετε επιπλέον φορολογία. Και όλα αυτά τα χρήματα πώς τα διαχειριστήκατε και εσείς: το ΠΑΣΟΚ, και η Νέα Δημοκρατία; Αυτήν τη στιγμή συγκυβερνάτε και θεωρώ ότι αυτό το σχέδιο νόμου για τον γεωργικό οργανισμό «ΔΗΜΗΤΡΑ» πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο -που εκεί συμμετέχει και η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ- και τώρα ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε ότι το καταψηφίζει. Τι γίνεται τελικά εδώ; Άρα, δεν έχετε και την πλειοψηφία.

Κύριε Υφυπουργέ, καταλαβαίνετε πού είμαστε; Δεν υπάρχει πλειοψηφία. Θέλω να δω στην ονομαστική ψηφοφορία πώς θα πάρετε την πλειοψηφία σε αυτό το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Δεν υπάρχει περίπτωση. Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει δεδηλωμένη για το ΠΑΣΟΚ. Από τα πέντε κόμματα της Βουλής, τα τέσσερα καταψηφίζουμε...

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Δεν μίλησαν ακόμα.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ωραία.

Όσον αφορά το νέο φορέα και την προαγωγή και διασφάλιση της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, καθώς και την προστασία προέλευσης, ταυτότητας και νόμιμης χρήσης της πρώτης ύλης, θα πρέπει να διαμορφώνει τον κεντρικό σχεδιασμό, τη θεσμική κατοχύρωση ενός εθνικού συστήματος πιστοποίησης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων έχοντας αυτοτέλεια, διακριτή και βιώσιμη δομή, που να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Έλληνα παραγωγού. Να διασφαλίζει τον αποτελεσματικό έλεγχο των πρώτων υλών και τροφίμων. Να εγγυάται σε όλες τις εκφάνσεις τους ασφαλή τρόφιμα με επαληθεύσιμη προέλευση, ταυτότητα και χαρακτηριστικά παραγωγής. Να διαμορφώνει ένα αποτελεσματικό, συνεκτικό και ομοιογενές, βιώσιμο ελεγκτικό σύστημα, που να τηρεί τις αρχές της αξιοπιστίας σε όλους τους κρίκους της διατροφικής αλυσίδας. Να διαμορφώνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη, παραγωγή και διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων ανά τομέα και περιφέρεια. Να αναδείξει ένα ευέλικτο και πάντα υπό δημόσιο έλεγχο εθνικό σήμα προαιρετικών σχημάτων ποιότητας, που θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά και θα καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών και βέβαια, να προβάλει και να επιβάλει τη χρήση αναγνωρισμένων εθνικών σημάνσεων ποιότητας, που επιβεβαιώνουν την ποιοτική διαφοροποίηση των ελληνικών γεωργικών προϊόντων ως βασικό εργαλείο στήριξης και διαβατήριο των προϊόντων αυτών στις αγορές με υψηλές απαιτήσεις. Αυτά, όμως, δεν χωράνε στο πλαίσιο της δικής σας πολιτικής.

Αντίθετα, προωθείτε σιωπηλά την ιδιωτικοποίηση και στον τομέα των ελέγχων, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια. Έχετε διατυπώσει σχέδια περί μετατροπής του ΕΛΟΓΑΚ σε διεπαγγελματική οργάνωση, ανοίγοντας έτσι την κερκόπορτα στα ιδιωτικά συμφέροντα, ενώ στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεστε καθόλου στην πιστοποίηση ελέγχου αξιοπιστίας μεγάλων επιχειρήσεων, που είναι ο 17020, κλείνοντας βεβαίως το μάτι στους ιδιώτες, όπως προείπα. Μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο δεν αναφέρεστε πουθενά για το κομμάτι του γάλακτος στα οκτώ εργαστήρια που υπάρχουν με πιστοποίηση 17025 και την ανάλυση βέβαια πρώτης ύλης. Δεν αναφέρεστε στα ηλεκτρονικά συστήματα για την καταγραφή και παρακολούθηση στο κομμάτι του κρέατος και για την πάταξη παράνομων ελληνοποιήσεων, όπως είναι το σύστημα παρακολούθησης «ΑΡΤΕΜΙΣ», που εδώ θα έπρεπε να το έχετε χρησιμοποιήσει και να αναφέρεται ρητά.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου δημιουργεί έναν οργανισμό-μαμούθ, εξαπολύει μπαράζ απολύσεων και βάζει ταφόπλακα στην αγροτική έρευνα, στο ξέχωρο κομμάτι του ελεγκτικού μηχανισμού. Θα δοθεί σιγά-σιγά στους ιδιώτες, γιατί περνώντας ο ΕΛΟΓΑΚ ως ένας φορέας ο οποίος είχε τον ελεγκτικό μηχανισμό και παρακολουθούσε μέσα και από το «ΑΡΤΕΜΙΣ» και το κομμάτι του γάλακτος και το κομμάτι του κρέατος και δίνοντάς το στις περιφερειακές διευθύνσεις, οι οποίες είναι υποστελεχωμένες, το αμέσως επόμενο βήμα είναι η ιδιωτικοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών και αυτό είναι απαράδεκτο.

Εμείς θέλουμε, αυτός ο νευραλγικός τομέας της οικονομίας να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, να στηριχθεί ο πρωτογενής τομέας, η αγροτική παραγωγή, η οποία είναι άμεσα και άρρηκτα συνδεδεμένη με το ερευνητικό κομμάτι και βέβαια, και με την εκπαίδευση και με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και με την πιστοποίηση, όχι όμως με αυτόν τον τρόπο. Καλό θα ήταν –το έχουμε πει και από την αρχή- να το είχατε αποσύρει αυτό το νομοσχέδιο. Τώρα περιμένω να δω πώς θα πάει η ονομαστική ψηφοφορία.

Και βέβαια, εμείς καταψηφίζουμε αυτό το σχέδιο νόμου επί της αρχής. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε αύριο και με τα άρθρα και με τις τροπολογίες.

Σας ευχαριστώ.

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

(2 ΒΙΝΤΕΟ ΟΜΙΛΙΑΣ)

http://www.youtube.com/watch?v=hqlrM3JKH78

http://www.youtube.com/watch?v=qXZB7jm4ifk

 

ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ κ.ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Παρακαλείται ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σκανδαλίδης να λάβει το λόγο για μία σύντομη και μάλλον αποφασιστική παρέμβαση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Δεν θα έπαιρνα το λόγο αν δεν ήθελα να πω δύο-τρία λόγια τα οποία θεωρώ σημαντικά. ............................................................................................................................

Είναι φανερό ότι παραμονή εκλογών δεν έχω καμμία διάθεση να μπω σε μία σκιαμαχία περί της χρησιμότητας ή όχι ενός νομοσχεδίου, του οποίου εντελώς νόμιμα και μέσα από διαδικασία νομοθετικά κατοχυρωμένη, με κοινή υπουργική απόφαση δική μου και του Υπουργού Οικονομικών, ήδη έχει εγκατασταθεί προσωρινό διοικητικό συμβούλιο και λειτουργεί με απόφαση νόμιμα ο νέος οργανισμός. Κι εγώ θεώρησα ότι έπρεπε, παρά την εξουσιοδότηση που έδινε τότε το Υπουργικό Συμβούλιο, να το φέρω με νόμο στη Βουλή για να επικυρώσω θεσμικά και πάγια μία διαδικασία όπου ήδη είχαμε πάρα αποφάσεις.

Είναι φανερό -και είναι κρίμα, γιατί η συζήτηση που έγινε και στην επιτροπή ήταν πολύ σημαντική και εκτός από το ΠΑΣΟΚ θα υπερψηφίσουν κι άλλα κόμματα, απ’ ό,τι φάνηκε από τους εισηγητές, το νομοσχέδιο αυτό- ότι για λόγους αρχής και δεοντολογίας η Κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει αυτή τη συζήτηση και θα αποσύρει το νομοσχέδιο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Κατόπιν αυτού, κύριε Υπουργέ, δεν έχουμε αντικείμενο συζητήσεως...................................................