ammanatidou.gr

Ομιλία για ΕΣΥΔ,διόδια, ΤΑΞΙ, στο σ/ν Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις

FacebookFacebook

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚΒ΄

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέχιση της συζήτησης επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις».

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Κύριε Υπουργέ, να δοθεί και γραπτώς στους Βουλευτές. Η κ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου έχει το λόγο.

 

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Τελειώνει σε λίγο ένα τεράστιο νομοσχέδιο που κατατέθηκε και συζητήθηκε χωρίς να γίνει καμία διαβούλευση με τους φορείς. Υπάρχει και μία σειρά τροπολογιών. Εγώ θα μιλήσω για την τροπολογία που αναφέρεται στα ΚΤΕΟ και έχει μέσα το ΕΣΥΔ. Είναι τα άρθρα 11, 12, 13. Θέλω να πω ότι η υποχρέωση των ΚΤΕΟ να ελέγχονται μέσω της διαπίστευσης, ουσιαστικά τι σημαίνει; Σημαίνει υποβάθμιση του ελέγχου των ΚΤΕΟ, καθώς ο έλεγχος δεν θα πραγματοποιείται με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 17020 που περιέχει ειδικές απαιτήσεις για φορείς ελέγχου. Ως τέτοιοι θεωρούνται με το ισχύον καθεστώς και αυτά τα ΚΤΕΟ δεν θα πραγματοποιούνται με το πρότυπο αυτό που ανέφερα, αλλά με το πρότυπο πιστοποίησης ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001 που περιέχει γενικές απαιτήσεις για την ποιότητα οποιουδήποτε Οργανισμού.

Επίσης, ουσιαστικά σημαίνει ότι ο έλεγχος των ΚΤΕΟ που τώρα γίνεται μόνο από το ΕΣΥΔ –όπως με αρνητική έννοια αναφέρεται στην τροπολογία, υπονοώντας μονοπωλιακή κατάσταση, αγνοώντας ότι αυτό απαιτείται από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι ο 765/2008 όσον αφορά στη διαπίστευση- προσφέρεται πλέον με τα ανάλογα βεβαίως οικονομικά οφέλη στους φορείς πιστοποίησης, οι μεγαλύτεροι εκ των οποίων είναι οι θυγατρικές εταιρείες των ξένων κρατικών και ιδιωτικών φορέων πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται και στη χώρα μας.

Και βέβαια σε ό,τι αφορά την ταχύτητα με την οποία θα προσφέρεται η πιστοποίηση στους αιτούντες –δηλαδή στα ΚΤΕΟ- από τους οργανισμούς πιστοποίησης και συνεπώς και την αντίστοιχη εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών ιδιοκτητών των ΚΤΕΟ, συμφωνούμε με τις απόψεις που εκφράζονται στην τροπολογία, ωστόσο δεν κατανοούμε πώς αυτό χρησιμοποιείται ως ένα θετικό επιχείρημα υπέρ της βελτίωσης της ποιότητας.

Ολοκληρώνοντας, θεωρούμε ότι οι ρυθμίσεις που επιχειρούνται με την τροπολογία στο σχέδιο νόμου, υποβαθμίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών που θα λάβει ο τελικός αποδέκτης χρήσης, δηλαδή ο Έλληνας πολίτης. Είναι η τροπολογία που εσείς την υπερψηφίσατε και εμείς την καταψηφίσαμε στο σύνολό της, γιατί περιέχει και άλλα ζητήματα. Βέβαια είναι μία τακτική και των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά ειδικά και αυτής της συγκυβέρνησης να τα φέρνει μαζί σε μία τροπολογία όλα μαζί, για να μην μπορεί κάποιος εάν θέλει το ένα να το ψηφίσει και το άλλο να το καταψηφίσει, να εκφραστεί και έτσι οι κυβερνητικοί να φαίνεται ότι υπερψηφίζουν βάσει κομματικής γραμμής.

Έρχομαι στο θέμα των διοδίων. Έχουμε ποινικοποίηση του Κινήματος για τα διόδια. Το είπε και ο Θοδωρής Δρίτσας και ο Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο Δημήτρης Παπαδημούλης. Στην εξαθλίωση του ελληνικού λαού προσθέτετε και φυλακίσεις όσων δεν μπορούν να ζήσουν για να μην χάσουν την κερδοφορία οι ιδιωτικές εταιρείες. Από την άλλη ο κόσμος σκοτώνεται πραγματικά στους δρόμους που ακριβοπληρώνει. Είναι σημαντικό να αποσύρετε αυτή τη στιγμή αυτή τη διάταξη.

Και περνώ τώρα στο πολυσυζητημένο κεφάλαιο που εμπεριέχει το κομμάτι των ταξί, το οποίο βέβαια και ήγειρε πολλές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις, κύριε Υπουργέ. Είπατε ότι δεν έγιναν απεργίες. Και όμως, έγιναν στη Θεσσαλονίκη. Βέβαια έχετε κάνει αλλαγές. Το 1,8 είναι αρκετά υψηλό για την πόλη της Θεσσαλονίκης, την οποία την ξεχωρίζετε από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Θεωρούμε ότι έπρεπε να γίνει 1,5 όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, εκτός βέβαια της Αθήνας και αυτό σημαίνει ότι στη Θεσσαλονίκη με το 1,8 βγαίνει υπερβολικά μεγάλος αριθμός νέων αδειών, αφού συνυπολογιστεί το ποσοστό του περιφερειάρχη που είναι 0,7%, σύνολο 2,5. Δηλαδή, περίπου 600 νέες άδειες.

Αν, όμως, αυτό το ποσοστό κατέβει σε 1,5 και με το ποσοστό του περιφερειάρχη, το οποίο μπορεί να πάει στο 0,5 από 0,7, δηλαδή σύνολο 2…

 

ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Άλλαξε. Έγινε 0,5.

 

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Άλλαξε, ποιο; Το 0,5. Το άλλο παρέμεινε 1,8. Δεν έγινε 1,5. Γιατί εάν εκείνο γίνει 1,5, τότε πάμε σε 100 άδειες που μπορεί αυτό να θεωρηθεί ένα ποσοστό λογικό, κύριε συνάδελφε, και αν και η πόλη έχει ήδη 1980 ταξί με τη διεύρυνση που έγινε και εάν εγώ θεωρήσω ότι η Θεσσαλονίκη, καλώς εχόντων των πραγμάτων σε δύο-τρία χρόνια –λείπει και ο κ. Μαγκριώτης να μας πει- θα έχει το Μετρό, τότε καταλαβαίνετε ότι πολύς κόσμος, ένα επιβατικό κοινό θα μετακινηθεί -και ορθώς- με το Μετρό.

Άρα, το να συσσωρεύονται εκεί ταξί, τα οποία είναι πλέον 500 -γιατί πόσα θα είναι με το 0,5 350, 380- είναι πάρα πολλά πάλι για την πόλη. Και φυσικά αυτή τη στιγμή συσσωρεύονται ουρές ολόκληρες είτε είναι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είτε είναι έξω στη πλατεία Συντάγματος. Εδώ κιτρινίζει, ενώ εκεί γίνεται μπλε και μιλάμε για τεράστιες ουρές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών ως πολύ καλό, γιατί απελευθερώνεται το επάγγελμα του αυτοκινητιστή, του ταξιτζή και μπορεί ο οποιοσδήποτε άνεργος να πάρει ένα ταξί να βγάλει ένα μεροκάματο. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Αυτό που κάνετε είναι ότι πουλάτε απλά ελπίδες. Ποιος θα πάρει ταξί, όταν οι άνεργοι σε λίγο θα είναι ο μισός ενεργός πληθυσμός και οι υπόλοιποι θα τα βγάζουν πέρα με χίλια ζόρια; Ο στόχος είναι άλλος, να μπουν εταιρείες.

Πάω κατευθείαν στην παράγραφο 1 του άρθρου 87: Σύσταση εταιρειών –συνεταιρισμών. Τι λέει αυτό το άρθρο; Ότι οι υπάρχουσες εταιρείες που είναι τα ραδιοταξί, δεν θα συμπεριλαμβάνονται σε αυτή τη σύσταση των συνεταιρισμών και των εταιρειών, διότι αυτές συστάθηκαν με το ν. 3109/2003.

Αν πάμε παρακάτω στο άρθρο 108, τα νομικά πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία ενδιαφέροντος για απόκτηση άδειας επιβατικού αυτοκινήτου δημοσίας χρήσεως, στο α’ μπορούν να έχουν έδρα εντός κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό πρακτικά τι σημαίνει; Ότι η εταιρεία, νομικό πρόσωπο, με έδρα Βουλγαρία, θα έχει ταξί στη χώρα μας. Τους οδηγούς από πού θα τους έχει; Από τη Βουλγαρία. Φορολόγηση πού θα έχει; Στη Βουλγαρία. Και μη μου αναφέρετε τις εγγυητικές επιστολές, γιατί δεν θα πείσετε κανέναν.

Πάω στα ειδικά μισθωμένα αυτοκίνητα, στο άρθρο 111. Είναι απορίας άξιο πώς για την Αττική, που είναι τεράστια, δίνονται 100 άδειες και για τη Θεσσαλονίκη δίνονται 50, εκ των οποίων 15 για τα ΑΜΕΑ; Ορθό. Ήδη χρησιμοποιούν 2 ταξί, είναι ειδικά μισθωμένα, για τα άτομα με αναπηρία και υπάρχουν βέβαια και άλλα, 2 για παραπληγικούς και κάποια έχει και ο ΟΑΣΘ. Να γίνουν αυτά τα 15 για τα ΑΜΕΑ, αλλά το θέμα είναι εδώ πέρα, έτσι όπως βάζετε τις 50 άδειες, λέτε ότι αυτές θα μπορούν να αντικατασταθούν από ήδη αυτοκινητιστές. Αυτοί, όμως, δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν ένα βανάκι επταθέσιο ή εννιαθέσιο, γιατί δεν έχουν 35 με 40 χιλιάρικα, με αποτέλεσμα να αναφέρεται παρακάτω ότι αυτές τις 50 άδειες αν δεν τις πάρουν οι αυτοκινητιστές που ήδη έχουν, μπορεί να τις πάρει ο οποιοσδήποτε.

Κύριε Υπουργέ, όντως είναι αυτό που είπατε, απελευθερώσατε το επάγγελμα. Σε ποια κατεύθυνση, όμως; Ποιοι θα τα πάρουν αυτά; Και θα είναι βεβαίως ανταγωνιστές στο μεροκαματιάρη που πάει να βγάλει ένα μεροκάματο, το οποίο σήμερα δεν μπορεί να το βγάλει, είτε είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης ή συνιδιοκτήτης είτε οδηγός ταξί. Δεν μπορεί να γυρνάει δηλαδή στις πιάτσες, να περιμένει εκεί με τις ώρες και να μην μπορεί να σταυρώσει πελάτη, διότι ο χθεσινός πελάτης δεν έχει στην τσέπη του ούτε εισιτήριο του λεωφορείου να πάρει.

Αυτό που πρέπει, λοιπόν, να κάνετε είναι ότι αφού κατεβάσατε το ποσοστό από το 0,7 στο 0,5, θα πρέπει να κάνετε και το 1,8 στο 1,5 για να υπάρχει μία ορθολογική διαχείριση και για να μπορέσουν όλοι να μοιραστούν από μία πίτα, η οποία συνεχώς συρρικνώνεται. Εκτός αν θέλετε να βγάλετε τελείως έξω αυτούς που για χρόνια δουλεύουν πάνω στο ταξί και να τα πάρουν όλα οι εταιρείες της Βουλγαρίας. Βέβαια η φορολόγηση θα γίνεται στη Βουλγαρία, κύριε Υπουργέ, και όχι στην Ελλάδα. Και ελάτε να μου πείτε ποιος είναι αυτός που φοροδιαφεύγει, με ποιο τρόπο φοροδιαφεύγει και αν δεν είναι με τη βούλα και αυτής της Κυβέρνησης.

Ευχαριστώ.


(ΒΙΝΤΕΟ ΟΜΙΛΙΑΣ)