ammanatidou.gr

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ στο σ/ν «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος – Νέα Εταιρική Μορφή - Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις».

FacebookFacebook

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚΔ΄

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος – Νέα Εταιρική Μορφή - Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις».

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Παρακαλώ την κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, ειδική αγορήτρια του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, να λάβει το λόγο.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Ξεκινώ από το άρθρο 1, παράγραφο 2 στο Πρώτο Μέρος. Λέτε ότι με μία απλή υπεύθυνη δήλωση ο επιχειρηματίας βεβαιώνει ότι εξακολουθούν οι προϋποθέσεις χορήγησης της αρχικής άδειας, ενώ όμως θα υπάρχει μεταβολή της με προσθήκη νέας δραστηριότητας για την οποία απαιτείται αδειοδότηση. Έτσι, δεν χρειάζεται να επανεξεταστεί η αρχική αδειοδότηση. Όταν μίλησα το πρωί για ένα φωτογραφικό νομοσχέδιο σε αρκετά σημεία του, εννοούσα και αυτές τις διατάξεις. Έτσι, δεν ενισχύεται η επιχειρηματικότητα, απλώς μέσα από αυτές τις διατάξεις καλύπτονται άλλες δραστηριότητες. Εσείς, βέβαια, δεν τα βλέπετε αυτά -ή μάλλον όχι απλώς δεν τα βλέπετε- αλλά τα προωθείτε κιόλας μέσα από τις δικές σας νομοθετικές παρεμβάσεις.

Περνώντας στα άρθρα 2 έως 11, ψευδεπίγραφα αναφέρονται με τον τίτλο «Βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος», γιατί θα πρέπει να αλλάξει ο τίτλος και να γίνει «Μείωση του προϋπολογισμού των στρατηγικών επενδύσεων». Δεν έχουν καμία σχέση με τις μικρές ούτε καν με τις μεσαίες επενδύσεις που υλοποιούνται στην Ελλάδα. Αναφέρθηκα αναλυτικά επί της αρχής, όπως αναφέρθηκα και για το «Επενδύστε στην Ελλάδα», οπότε δεν θέλω να σπαταλήσω άλλο χρόνο σε αυτά.

Όλα, όμως, τα άρθρα βρίθουν αδιαφανών διαδικασιών που οδηγούν όχι μόνο σε κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, αλλά και σε αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ ίδιων επενδύσεων και σε στρέβλωση της ίδιας της αγοράς που τόσο θαυμάζετε στα λόγια.

Για τις ρυθμίσεις σχετικά με αρχαιολογικές έρευνες έχουμε μιλήσει. Θεωρούμε ότι εκχωρείτε τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς στους ιδιώτες και καθιστάτε τους αρχαιολόγους και την αρχαιολογική έρευνα όμηρους των επενδυτών. Καταθέτω το αναλυτικό υπόμνημα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, όπως και του Συλλόγου Εκτάκτων Αρχαιολόγων στα Πρακτικά, γιατί δεν έχετε δώσει την ευκαιρία να τους ακούσουμε, να κάνουμε την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου                         καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Όσον αφορά τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, αυτή αποτελεί μία οιονεί ειδική οικονομική ζώνη με συγκεκριμένη στόχευση. Ακόμα, βέβαια και αν δεχθεί κανείς την αναγκαιότητα ύπαρξής της, οι διατάξεις του σχεδίου νόμου περιορίζονται σε μικρές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, ο ίδιος ο νυν Πρόεδρος της Εταιρείας σε άρθρο του το Σεπτέμβριο του 2010 έγραφε «τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της «Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας ΑΕ» το όλο εγχείρημα δεν έχει να επιδείξει κανένα μετρήσιμο αποτέλεσμα». Έρχεστε σήμερα και το μόνο που κάνετε είναι να αποφασίζετε ότι θα μεταβιβάσετε τις μετοχές του δημοσίου στη Ζώνη, σε πρόσωπα ή φορείς ιδιωτικού δικαίου. Δηλαδή βγάζετε ένα ακόμη χώρο από το δημόσιο. Και εγώ θα πω ότι οι ίδιοι εσείς με αυτήν την προηγούμενη λειτουργία που ανέφερα, δηλαδή της πενταετίας, εξαετίας, την απαξιώσατε. Όμως, εκεί είναι ένα φιλέτο και αυτό το φιλέτο θα πάει στα γνωστά ιδιωτικά συμφέροντα.

Όσον αφορά την εποπτεία αγοράς βιομηχανικών προϊόντων, τα άρθρα 22 έως 33, παρέχετε τη δυνατότητα και σε ιδιώτες να ενταχθούν στο Μητρώο Εγκεκριμένων Ελεγκτών με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ποιότητα του ελέγχου, ενώ δεν προβλέπονται ποσοτικοί στόχοι διενέργειας των ελέγχων. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν μπορούν να εμπλέκονται με τους ελεγχόμενους. Αυτό που κάνετε, όπως βλέπουμε με όλα τα τελευταία νομοθετήματα, είναι ότι διαλύετε όλους τους δημόσιους φορείς και οργανισμούς -είτε ήταν από το στενό δημόσιο τομέα είτε από τον ευρύ δημόσιο τομέα- για να δώσετε σε ιδιώτες τον ελεγκτικό μηχανισμό με τον οποίο θα ελέγχουν τους ίδιους τους εαυτούς τους ή ανάλογες εταιρείες.

Σχετικά με τις εξαγωγές –άρθρα 34 έως 42- οι περισσότερες διατάξεις περιορίζονται στην απλοποίηση και την ηλεκτρονική διεκπεραίωση ορισμένων διαδικασιών. Πολύ δύσκολα αυτό μπορεί να βοηθήσει τις εξαγωγές πάνω σε μία διαλυμένη παραγωγική βάση.

Άρθρο 38. Υπηρεσίες μιας στάσης. Έχουμε τοποθετηθεί και στο παρελθόν. Έχουμε σοβαρότατες επιφυλάξεις, όχι για τους τύπους, αλλά για την ουσία. Καλές είναι οι υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά πώς θα λειτουργήσουν; Με τι προϋποθέσεις; Ποιοι οργανισμοί; Ποιες υπηρεσίες; Εδώ υπάρχουν σοβαρότατα θέματα.

Στο άρθρο 41 έχω τοποθετηθεί. Οι ζώνες αυτές που αναφέρετε, οι ελεύθερες ζώνες και οι ζώνες αποθήκες, είναι οιονεί ειδικές οικοδομικές ζώνες, καταστροφικές για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού θα εντάσσονται μεγάλοι επενδυτές, θα έχουν, βεβαίως, μία φορολογική ασυλία -κάτω του 10% θα είναι η φορολόγησή τους- και εκεί μέσα θα υπάρχουν αβέβαια εργασιακά δικαιώματα.

Για τις ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες στο δεύτερο κεφάλαιο τοποθετήθηκα. Είμαστε αντίθετοι. Και επειδή λέει η κυρία Υπουργός, που απουσιάζει αυτή τη στιγμή, ότι μιλάμε γενικόλογα, το Υπουργείο που μιλάει συγκεκριμένα ας μας πει η μορφή αυτή των επιχειρήσεων του ενός ευρώ περιορισμένης ευθύνης με διαδικασίες σύστασης fast track, εξπρές διαδικασίες, που έχει εφαρμοστεί στη Βουλγαρία, πώς λειτούργησε γιατί είναι ένας βουλγάρικος τύπος και θα πρέπει να δούμε και τι το θετικό έχει επιφέρει στην οικονομία και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Και γνωρίζουμε ότι αυτές οι βουλγάρικού τύπου επιχειρήσεις έχουν και ένα άλλο καθεστώς εκεί. Η φορολόγηση είναι τελείως διαφορετική και απευθύνονται σε άλλη τάξη πραγμάτων.

Μεσίτες ακινήτων. Είναι θετικό το ότι επιχειρείται η κατοχύρωση του επαγγέλματος, ωστόσο η απελευθέρωση και το σπάσιμο των διοικητικών ορίων δραστηριοποίησης ανοίγει την πόρτα στα μεγάλα μεσιτικά γραφεία Ελλάδας και εξωτερικού δημιουργώντας όρους αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των επαγγελματιών, μεμονωμένων μεσιτών, που μπορούν σταδιακά να οδηγήσουν στον αφανισμό τους.

Το πέμπτο μέρος αφορά τις ρυθμίσεις θεμάτων ναυτιλίας. Το άρθρο 205 αναφέρεται στο πρόγραμμα συλλογής αλιευτικών δεδομένων. Καταρχήν, είναι θετικό, πώς, όμως, θα μπορέσουν τα ινστιτούτα αλιευτικών ερευνών, το ΙΝΑΛΕ και το ΕΛΚΕΘΕ, να εκτελέσουν τέτοια έργα όταν έχετε αποδυναμώσει το ερευνητικό κομμάτι; Είναι αποδυναμωμένα, είναι απαξιωμένα. Να μην μιλήσω τώρα για το ΙΝΑΛΕ και για τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό «ΔΗΜΗΤΡΑ», το νομοσχέδιο που αποσύρθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ολομέλεια, και εκεί εμπλέκεται και το ΙΝΑΛΕ. Είναι ένα πολύ θολό τοπίο.

Άρθρο 206. Σύσταση υπηρεσιών ελέγχου. Η σύσταση ειδικών υπηρεσιών ελέγχου αλιευτικών προϊόντων θα μπορούσε να πει κανείς ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει για τη διασφάλιση του καταναλωτικού κοινού. Ωστόσο, η λειτουργία αυτών των υπηρεσιών παραπέμπεται σε προεδρικό διάταγμα και χωρίς να μας δίνεται η δυνατότητα αξιολόγησης του τρόπου λειτουργίας με αυτό το νόμο.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξης χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Δεν θα καθυστερήσω πολύ.

Επίσης, δεν διασφαλίζεται ο τρόπος ελέγχου καθώς και η αμοιβές των υπαλλήλων που θα δουλεύουν σε αυτούς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των αλιευτικών προϊόντων.

Στο άρθρο 207 ενισχύεται ο ρόλος της ΕΣΑΛ που έχει προσφέρει ένα ουσιαστικό έργο, μπορούμε να πούμε και την κρίνουμε θετική.

Τα άρθρα 208, 209 και 210 είναι συμπλήρωση διατάξεων για έργα ΟΛΠ-ΟΛΘ, καθώς και άλλων φορέων διοίκησης λιμένων. Εδώ πέρα αναφέρεστε για να δώσετε μια γρήγορη εκτέλεση έργων που έχουν επείγοντα χαρακτήρα μέχρι εκατό χιλιάδες ευρώ, που μπορεί όποιος το ακούσει να πει ότι είναι θετικό, γιατί δεν μπορείς να περιμένεις δύο χρόνια να περάσει μια διαδικασία για να γίνει ένας κάβος ή οτιδήποτε σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Όμως, εδώ υπάρχει κίνδυνος κατάχρησης αυτής της διάταξης από τους οργανισμούς για την υλοποίηση και άλλων έργων πέραν αυτών που θα πρέπει να γίνουν άμεσα και θα θέλαμε διαφάνεια.

Έτσι είμαστε επιφυλακτικοί και με την παράγραφο 5Β του άρθρου 210, καθώς δεν μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό γιατί τα έργα που σχετίζονται με την εφαρμογή του Κώδικα για την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων έχουν επείγοντα χαρακτήρα.

Στο άρθρο 218 καταργείτε την «Ποσειδών Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης ΑΕ». Είναι θετικό διότι δεν είχε ρόλο, αλλά μέχρι τώρα στην όλη λειτουργία απασχολούσε ένα προσωπικό, μοναδικό, και υπήρχαν χρήματα που δόθηκαν για αυτή τη λειτουργία. Θέλουμε να μας πείτε τι στοίχισε.

Άρθρο 220. Συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Ουσιαστικά το άρθρο επαναλαμβάνει τις διατάξεις που ήδη ισχύουν με κάποιες αλλαγές για λόγους νομοτεχνικούς. Στις αλλαγές αυτές περιλαμβάνεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης σε ανάδοχο μιας δρομολογιακής γραμμής σε περίπτωση που ο ανάδοχος έχει αναδειχθεί και δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του. Αυτό γίνεται προκειμένου τα νησιά να μην μείνουν χωρίς σύνδεση. Ωστόσο μπορεί αυτό να οδηγήσει σε αδιαφανή και όχι με αντικειμενικά κριτήρια ανάθεση εξυπηρέτησης άγονων γραμμών με την εμπλοκή και της εταιρείας που δηλώνει αδυναμία εξυπηρέτησης.

Είναι μάταιο να αναζητούμε νομικούς τρόπους για να βελτιώσουμε το υπάρχον σύστημα εξυπηρέτησης των απομονωμένων νησιών. Το υπάρχον σύστημα ταυτίζεται με τις απαιτήσεις των ακτοπλόων, τους οποίους και εξυπηρετεί, ενώ από την άλλη πλευρά και οι νησιώτες δεν εξυπηρετούνται και το κόστος που καταβάλει το κράτος είναι υπέρογκο.

Αν το συνδέσουμε με το άρθρο 221, εγώ να σας θυμίσω ότι ως Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για την ακτοπλοΐα. Είχε οριστεί να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, αναβλήθηκε, αλλά δεν ξαναήρθε προς συζήτηση. Εκεί μέσα είχαμε θίξει όλο το σοβαρότατο θέμα της ακτοπλοΐας, ειδικά στα απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, και λέμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας ενιαίος δημόσιος φορέας που να διασφαλίζει και τη λειτουργία και την ασφάλεια όλων όσων μετακινούνται, είτε αυτοί είναι επιβάτες είτε είναι εμπορεύματα.

Στα άρθρο 222 υπάρχει πλήρης απελευθέρωση περιηγητικών πλοών και είμαστε κατά της άρσης του καμποτάζ, η οποία είναι ήδη στους στόχους που εσείς θέσατε και έχουμε αναφερθεί ήδη αναλυτικά στην πρωινή συνεδρίαση.

Άρθρο 225. Εκπαίδευση σπουδαστών των ΑΕΝ σε μη ελληνικής σημαίας πλοία. Είμαστε αντίθετοι με αυτό. Το πρόβλημα υπάρχει και αυτό που θα πρέπει να γίνει και θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, είναι να υποχρεωθούν οι εταιρείες που έχουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία να εκπαιδεύουν το σύνολο των σπουδαστών. Βεβαίως, η ΕΑΝ Μηχανιώνας, αν προχωρήσει έτσι χωρίς κτηριακές εγκαταστάσεις, θα κλείσει και αυτό είναι σοβαρότατο πλήγμα για τη χώρα μας.

Άρθρο 231. Bake off. Με τη διάταξη αυτή ικανοποιείται ένα αίτημα της αρτοβιομηχανίας, καθώς απαλείφονται οι όποιες προστατευτικές διατάξεις. Θα ευνοηθούν τα σούπερ μάρκετ για την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς από τα παραδοσιακά αρτοποιία. Βάζετε λουκέτο στους μικρούς παραδοσιακούς, φούρνους και παραδίνετε στα μεγάλα μονοπώλια το ψωμί.

Εγώ θα καταθέσω τα υπομνήματα της Ομοσπονδίας Αρτοποιών, στους οποίους, επίσης, δεν δώσατε την ευκαιρία να τοποθετηθούν.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν υπόμνημα, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Για τη μεταφορά του ΓΕΜΗ είμαστε αντίθετοι και έχουμε αναφερθεί αναλυτικά. Σας καταθέτω για τα Πρακτικά υπόμνημα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και υπόμνημα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, που ούτε σε αυτούς τους φορείς δώσατε τη δυνατότητα να παραστούν στην Επιτροπή.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα υπομνήματα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Άρθρο 242. Θεωρούμε πρόκληση την εισαγωγή τέτοιου άρθρου. Με το άρθρο αυτό καταστρατηγείται η σύννομη διαδικασία αξιολόγησης και επιτρέπεται στους ιδιοκτήτες φωτοβολταϊκών να υποβάλουν εκπρόθεσμα δικαιολογητικά που δεν τα είχαν με την υποβολή του φακέλου.

Ως προς το άρθρο 243 και την τροποποίηση του ΕΣΠΑ, έχω πει αρκετά πράγματα και στην Επιτροπή και στην πρωινή συνεδρίαση. Θέλω να επισημάνω ότι στην παράγραφο 11 ορίζεται ότι επειδή πρέπει να επιστραφεί το ΦΠΑ στους φορείς υλοποίησης έργων θα το παίρνουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μα, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κύριε Υπουργέ, είναι επενδυτικό και όχι μια λογιστική εγγραφή.

Μ’ αυτόν τον τρόπο φουσκώνει και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων λογιστικά για να φουσκώνει πιθανόν ο κάθε Υπουργός, ενώ είναι ΦΠΑ και όχι έργο.

Επίσης, στο ίδιο άρθρο 243 με την παράγραφο 12, δίνεται το δικαίωμα εκχώρησης μέρους των πιστώσεων της εθνικής ή και κοινοτικής συμμετοχής του ΕΣΠΑ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία ταμείων εγγυήσεων και δανείων για έργα στην Ελλάδα. Έχω αναφερθεί πολύ αναλυτικά περί στρατηγικής της Βιέννης στην Επιτροπή. Αυτό είναι απαράδεκτο. Και είπα να κοιτάξετε να στηρίξετε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να βάλετε τα μεγάλα δημόσια έργα όχι μέσα από το ΕΣΠΑ, να πάτε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να ζητήσετε από εκεί χρήματα για τα μεγάλα δημόσια έργα, ώστε το ΕΣΠΑ να πάει στην πραγματική οικονομία.

Άρθρο 248, καταργούμενες διατάξεις. Αξίζει να σημειωθεί η απαλοιφή των διατάξεων για τις πωλήσεις κάτω του κόστους. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στις μεγάλες επιχειρήσεις να ασκήσουν αθέμιτο ανταγωνισμό, κύριε Υπουργέ, μέσω επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής εξαφανίζοντας τις μικρότερες επιχειρήσεις. Η πλήρης απορύθμιση της αγοράς δεν λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών υποθετικά μέσω χαμηλότερων τιμών, αλλά υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου.

Κύριε Υπουργέ, σ’ αυτό το κομμάτι θέλω να πω ότι μπορεί να έχετε κάποιες θετικές διατάξεις που τις έχω επισημάνει, αλλά σαν σύνολο αυτό το νομοσχέδιο μ’ όλα αυτά που έχει βάλει μέσα και με τη διαδικασία που ήρθε στη Βουλή και που είναι τέσσερα - πέντε διαφορετικά νομοσχέδια, διαφορετικών Υπουργείων προσβάλλει τη νομοθετική και κοινοβουλευτική δημοκρατία.

Τα υπόλοιπα θα τα πούμε στην αυριανή συνεδρίαση του δεύτερου μέρους μαζί με τις τροπολογίες, αλλά θεωρώ απαράδεκτο γι’ όλους εμάς να δουλεύουμε μ’ αυτόν τον τρόπο και τέτοιου τύπου νομοσχέδια με ελάχιστο χρόνο και χωρίς να έχουμε λάβει υπόψη τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Ευχαριστώ.

(2 ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ)

 

(1ο μέρος)

 

 

(2ο μέρος)

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΠΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

 

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε, κύριε Λαφαζάνη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω να κάνω μια ανακοίνωση προς το Σώμα. Η ονομαστική ψηφοφορία για ορισμένα άρθρα, που έχουν κρατηθεί, θα γίνει αύριο στις 12.30΄ το μεσημέρι.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο για ένα διαδικαστικό θέμα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Σχετικά με τι, κυρία Αμμανατίδου;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Έχει να κάνει με τις τροπολογίες που κατέθεσε ο κύριος Υπουργός. Πάνω από μια ώρα προσπαθώ να τις προσαρμόσω σ’ αυτό το νομοσχέδιο και είναι φύσει αδύνατον.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Εννοείτε τις τροποποιήσεις;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ακριβώς, τις τροποποιήσεις, τις αναδιατυπώσεις, τις προσθήκες.

Παρακαλώ τον κύριο Υπουργό να τις εντάξει στο υπάρχον νομοσχέδιο, να διαγράψει, να υπογραμμίσει, να προσθέσει, ώστε να μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει, αλλιώς δεν βγαίνει άκρη. Εγώ αδυνατώ να το παρακολουθήσω και φαντάζομαι και οι υπόλοιποι συνάδελφοι.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Καλώς, κυρία Αμμανατίδου, το άκουσε ο κύριος Υπουργός.

 

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κηρύσσεται περαιωμένη η συζήτηση.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Θέλω να μιλήσω, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν μίλησε πριν ο Κοινοβουλευτικός σας Εκπρόσωπος;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ως Κοινοβουλευτικός, αλλά εγώ είμαι Εισηγήτρια.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θέλετε να δευτερολογήσετε;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ναι, κύριε Πρόεδρε, για δύο λεπτά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Μα πριν είπα ότι περαιώθηκε η συζήτηση. Κάθε φορά…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Σήκωσα το χέρι, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ορίστε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Να ξεκινήσω καταρχήν διαβάζοντας ένα μήνυμα που μου έστειλε μία λογίστρια. «Αυτό που συμβαίνει φέτος με τις δηλώσεις εισοδήματος είναι ανήκουστο. Οι διαφορές φόρου που προκύπτουν είναι πενταπλάσιες σε σύγκριση με πέρυσι. Εν τω μεταξύ το σύστημα δεν ανοίγει, δεν μπορούμε να στείλουμε και άρα κανείς δεν μπορεί να δει τι μέλλει γενέσθαι, έτσι ώστε να γίνουν οι εκλογές και κανείς να μην ξέρει τίποτα. Κάθε μέρα γυρνώ στο σπίτι τόσο στεναχωρημένη που δεν ξέρω τι να κάνω. Σήμερα έκανα μία δήλωση»…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Αυτό έχει σχέση με τη συζήτηση;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ένα λεπτό, έχει.

«Πέρυσι έκανε μία δήλωση 42.000 ευρώ και είχε πληρώσει 4.000 ευρώ και φέτος με την ίδια δήλωση προκύπτει 17.000 ευρώ.» Μιλάμε για ανάπτυξη…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κυρία Αμμανατίδου, σας παρακαλώ. Για να μπορώ να διευθύνω, πρέπει να καταλαβαίνω.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ορίστε;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Έχει καμία σχέση με αυτό που συζητάμε;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Βέβαια, έχει μέσα και φορολογικά, έχει και άλλα πράγματα αυτό το νομοσχέδιο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Για τα άρθρα που συζητάμε, για το νομοσχέδιο που συζητάμε έχει σχέση η επιστολή της λογίστριας;

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Για το νομοσχέδιο της ανάπτυξης. Θέλω να πω ότι η ανάπτυξη της συγκυβέρνησης…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κάποια στιγμή…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Με συγχωρείτε, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Σας συγχωρώ, αρκεί να μου εξηγήσετε πού αυτό εμπίπτει με αυτό που συζητάμε.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Αυτό που κολλάει; Μιλάμε για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Υπάρχουν άνθρωποι που σήμερα καλούνται να πληρώσουν τριπλάσια ή τετραπλάσια χρήματα σε φόρο απ’ ό,τι πέρυσι, δεν τους ανοίγει το σύστημα. Εδώ συζητούμε για το ΓΕΜΗ, συζητούμε φορολογικά θέματα, συζητούμε για ομόρρυθμες, για ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες και δεν έχουμε λύσει αυτά τα θέματα!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Όλα τα συζητάμε, εκτός από φορολογικά. Όλα τα συζητάμε, αυτά τα προηγούμενα που είπατε, εκτός από την επιστολή της λογίστριας και τα φορολογικά. Όλα τα άλλα τα συζητάμε.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κατάλαβε ο κύριος Υπουργός.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Για να καταλαβαίνω κι εγώ που είμαι εδώ.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Δεύτερον, θα ήθελα ο κύριος Υπουργός, επειδή είπε ότι υπήρχε ευχαριστήριο από την Ομοσπονδία Μεσιτών, να μας καταθέσει αυτό το ευχαριστήριο, διότι οι μεσίτες άλλα λένε.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΞΥΝΙΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): Αύριο.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Και ένα τρίτο. Θα πάμε να ψηφίσουμε σήμερα τα άρθρα εκτός από αυτά, εκείνα, τα άλλα. Ήρθαν οι τροποποιήσεις και είχα κάνει μία παρέμβαση, κύριε Πρόεδρε, αυτά, αυτές όλες οι τροπολογίες, οι νομοτεχνικές βελτιώσεις και προσθήκες και διαγραφές και απαλοιφές να περάσουν στο σχέδιο αυτό, να το έχουμε, να ξέρουμε τι μας γίνεται. Θέλετε τώρα να ψηφίσουμε τα άρθρα που έχουν αλλάξει, που δεν μπορούμε να τα προσαρμόσουμε πάνω στο σχέδιο νόμου που είχε τα 329 άρθρα. Εγώ θα σας πω μέχρι το 248 που συζητάμε τώρα δεν προσαρτώνται και αν μου πουν οι υπόλοιποι Εισηγητές ότι έχουν άποψη και ότι μπορούν βάσει αυτού να ψηφίσουν, να το πάτε έτσι. Αλλά εμείς έτσι δεν μπορούμε να ψηφίσουμε κανένα άρθρο.

Ευχαριστώ.

 

(ΒΙΝΤΕΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ)