ammanatidou.gr

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ 2ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ στο σ/ν «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες Ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων αλιείας και άλλες διατάξεις».

FacebookFacebook

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚΕ΄

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες Ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων αλιείας και άλλες διατάξεις».

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ 2ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): …Το λόγο έχει η Ειδική Αγορήτρια του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου.

            ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

            Θα ξεκινήσω από τις χθεσινοβραδινές νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατατέθηκαν. Είχαμε μία πλειάδα νομοτεχνικών βελτιώσεων. Βέβαια όταν έχεις 329 άρθρα σ’ ένα νομοσχέδιο με διαδικασίες-εξπρές, ανάλογες θα είναι και σε πλήθος οι νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Θέλω να ρωτήσω τον κύριο Ξυνίδη που προηγουμένως τον είδα εδώ και αυτή τη στιγμή πάλι λείπει: Στο άρθρο 233 για το τέλος για εγγραφή στο ΓΕΜΗ ή στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου αντίστοιχα, αναφέρεται ότι αυτά τα έσοδα είναι έσοδα εξ ολοκλήρου του κρατικού προϋπολογισμού. Αυτό σημαίνει τι; Ότι βάζουμε και το ΓΕΜΗ στην εξυπηρέτηση του χρέους; Θα ήθελα να μου το απαντήσετε. Είναι μία προσθήκη που έγινε στα χθεσινά.

            Βέβαια θέλω να πω ότι δεν μπορεί να γίνονται τέτοιες αλλαγές με μία ταχύτητα-εξπρές. Εμείς είμαστε εννιά και δεν έχουμε τη δυνατότητα να καταθέσουμε αίτηση ονομαστικής ψηφοφορίας, αλλά από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, βασικά από το ΛΑΟΣ και το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, κατατέθηκε αίτηση ονομαστικής ψηφοφορίας η οποία θα γίνει σε μία ώρα. Αυτά τα άρθρα όμως όπου έγιναν αλλαγές και όπου μπορεί να υπάρχουν κάποια περίεργα θέματα, τα πήγαμε χθες και ψηφίστηκαν. Εδώ υπάρχει ένα θέμα δημοκρατικής λειτουργίας. Με τέτοια ταχύτητα-εξπρές δεν μπορούμε να ψηφίζουμε άρθρα τα οποία αλλάζουν και μπορεί και στην πορεία να αλλάξουν, αλλά ήδη να έχουν ψηφιστεί. Δεν αφήσαμε να γίνει σωστά η διαδικασία σήμερα για να μπορέσουμε να έχουμε μία καλύτερη εικόνα τού τι ακριβώς θέλει η Κυβέρνηση να περάσει.

            (Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κύριος ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΙΩΤΗΣ)

            Πηγαίνω στο άρθρο 320. Εδώ είναι τα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων τα οποία έπρεπε να έχουν ληφθεί εδώ και χρόνια. Τα παίρνετε τώρα έχοντας βεβαίως υποσκάψει πρώτα τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το λέω αυτό γιατί οι τελωνειακές υπηρεσίες είναι τόσο υποστελεχωμένες και έχουμε τη μνημονιακή πολιτική των εφεδρειών και των απολύσεων.

            Ερωτώ, κύριε Υπουργέ: Ποιοι θα είναι αυτοί που θα εφαρμόσουν αυτά τα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων; Τίθεται ένα σοβαρό ζήτημα. Είναι υποστελεχωμένες οι υπηρεσίες.

            Επίσης, σχετικά με την τοποθέτηση του GPS, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη -σας το είχα πει κατ’ ιδίαν προχθές στην Επιτροπή- για τα μη ελληνικά βυτιοφόρα που εισέρχονται από γειτονικές βαλκανικές χώρες μέσω των οποίων πραγματοποιείται μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου. Επίσης θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς η βαρύτητα της παράβασης μη τοποθέτησης του GPS ή ιχνηθέτη και αν θα αποτελέσει κακούργημα με βαρύτατες συνέπειες για όλους τους εμπλεκόμενους.

            Άρθρο 321 παράγραφος 4: Δεν εκπίπτει το «χαράτσι». Το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών δεν αναγνωρίζεται ως δαπάνη από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων. Αυτή είναι μία αναμενόμενη διάταξη που όμως είναι απαράδεκτη για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, γιατί άλλο είναι μία μικρή επιχείρηση που δεν μπορεί να πληρώσει το ρεύμα, όχι να πληρώσει το «χαράτσι».

Πάνω σ’ αυτό θα σας αναφέρω μία περίπτωση μίας επιχείρησης που είχε έξι-επτά εργαζόμενους που της ήλθε «χαράτσι» δέκα χιλιάδες ευρώ και δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει και σταμάτησε τη λειτουργία της, με αποτέλεσμα βέβαια να «παγώσει» η συνεργασία της μ’ αυτούς τους ανθρώπους που τους απασχολούσε για χρόνια και αυτή η επιχείρηση αυτή τη στιγμή «βουλιάζει». Είναι μικρή επιχείρηση, δεν είναι η επιχείρηση που έχει κέρδη άλλων εταιρειών που είναι διασυνδεδεμένες, που είναι στο Χρηματιστήριο. Μιλάω για μία μικρή επιχείρηση. Ούτε καν μεσαία δεν μπορώ να την πω.

            Άρθρο 322 παράγραφος 1 και 2: Παρατείνονται επ’ αόριστον οι διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1298/72 με το οποίο δίνονται φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων ή για μετατροπές μικρών επιχειρήσεων με βιβλία β΄ κατηγορίας σε ανώνυμες εταιρείες.

Τέτοια κίνητρα είναι, παραδείγματος χάριν, η μη πληρωμή φόρου μεταβίβασης ακινήτων κατά τη μετατροπή μιας ΟΕ σε ΑΕ ή μη πληρωμή φόρου περιουσίας κ.λπ. Δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι δεν πρέπει να έχει και ιδιαίτερες ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση δημιουργίας μεγαλύτερων και ισχυρότερων οικονομικών μονάδων που θα μπορούν να σταθούν καλύτερα στο διεθνή ανταγωνισμό. Όμως, είναι τέτοια η αναντιστοιχία στη φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων, είναι τόσο προκλητική η μη φορολόγηση των μεγάλων εταιρειών στη χώρα μας, είναι τέτοια η απαλλαγή των κερδών των ΑΕ από τη φορολογία μέσω των χαμηλών συντελεστών, μέσω των ΕΟΖ, μέσω των φοροαπαλλαγών των αναπτυξιακών νόμων και άλλα τέτοια εργαλεία για τους μεγάλους, που ένα τέτοιο μέτρο καταντάει αρνητικό και προκλητικό. Πείτε μου εσείς πως μια ατομική μικρή επιχείρηση, που όχι το χαράτσι αλλά ούτε και τη Δ.Ε.Η. δεν μπορεί να πληρώσει, θα γίνει ΑΕ, όταν ούτε τον ΟΑΕΕ δεν μπορεί να πληρώσει. Και αν έχει νοίκια, ούτε αυτά. Απολύει κόσμο και βουλιάζει καταχρεωμένη.

Στο άρθρο 322, παράγραφος 3 καταργείται η εξαίρεση από τις ευνοϊκές διατάξεις του διατάγματος 1297/72 και του ν.2166/93 των εταιρειών που αντικείμενο έχουν την κατασκευή ή εκμετάλλευση ακινήτων. Άρα και αυτές οι εταιρείες να μπορούν να συγχωνεύονται με ευνοϊκούς όρους. Να μην τα επαναλάβω.

Παράγραφος 4 και 5: Σε περίπτωση συγχώνευσης επιχειρήσεων μεταφέρεται στα λογιστικά βιβλία και η ζημιά της απορροφώσας εταιρείας. Είναι ευνοϊκή διάταξη για να προωθούνται οι συγχωνεύσεις και οι μετατροπές επιχειρήσεων. Στην ουσία αυτή η φορολογία στη χώρα μας έχει γίνει ένα πεδίο άσκησης ευνοϊκών και χαριστικών ρυθμίσεων για το συντελεστή που δε λέγεται μικρή επιχείρηση, αλλά για το συντελεστή που λέγεται, κεφάλαιο, κύριε Υπουργέ.

Παράγραφοι 7, 8, 9, 10: Απαράδεκτη παράταση στο υφιστάμενο καθεστώς στο φόρο συναλλαγών μετοχών του χρηματιστηρίου αξιών Αθηνών. Για εισηγμένες μετοχές στο χρηματιστήριο ή σε ξένες οργανωμένες αγορές προβλέπει αυτή η δική σας ρύθμιση του Υπουργείου Οικονομικών που ευνοεί τους κερδοσκόπους. Ειδικότερα η απαράδεκτη αυτή τροπολογία προβλέπει ότι παρατείνεται η επιβολή φόρου συναλλαγών 0,2% στην αξία των μετοχών που πωλούνται και οι οποίες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ή σε αλλοδαπά χρηματιστήρια, καθώς και σε άλλους διεθνώς αναγνωρισμένους χρηματιστηριακούς θεσμούς και έχουν αποκτηθεί μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, καθώς και όσες θα αποκτηθούν μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 2012.

Η υποβολή του φόρου υπεραξίας μετατίθεται να ισχύσει από την 1 Ιανουαρίου 2013 ενώ η πρώτη εφαρμογή του ήταν να ξεκινήσει το 2008 επί κ. Αλογοσκούφη. Από τότε δίνονται συνεχείς παρατάσεις. Διαφωνούμε διότι παραβιάζει, υπέρ των ευπόρων, τη βασική αρχή της φορολόγησης όλων των εισοδημάτων ανεξαρτήτως πηγής, με την κλίμακα των φυσικών προσώπων.

Ως προς τα άλλα 2 άρθρα 323 και 324 θέλω να πω ότι το ένα είναι για την πολύπαθη ΕΛΣΤΑΤ. Με τις διατάξεις του 323 έχουμε για πολλοστή φορά μεταβολή του πλαισίου λειτουργίας της ΕΛΣΤΑΤ, η περιπέτεια της οποίας ξεκίνησε το 2009 όταν διαδέχθηκε την ΕΣΥΕ ως νέος και ανεξάρτητος φορέας.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου φορέας προηγουμένως ήταν μια υπηρεσία του δικού σας υπουργείου με την καθιέρωση της επιλογής της διοίκησης με πλειοψηφία 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Η Κυβέρνηση τότε επευφημούσε και διατυμπάνιζε ότι καθιέρωσε την ανεξαρτησία αυτής της υπηρεσίας. Οι επευφημίες αυτές όμως κράτησαν πολύ λίγο γιατί πολύ γρήγορα άρχισαν οι καταγγελίες από μέλη του ΔΣ του φορέα ότι ουσιαστικά αποκλειστικό αφεντικό ήταν ο Πρόεδρος κ. Γεωργίου που λειτουργούσε συγκεντρωτικά. Βέβαια ο κ. Γεωργίου ήταν υπάλληλος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και πήρε μετάθεση στη θέση αυτή και ουσιαστικά ανεξαρτησία στην πράξη δεν υπήρξε, αφού διοικούσε ουσιαστικά μόνος σε συνεννόηση με την Κυβέρνηση.

Δια της ολισθήσεως, δηλαδή, χάθηκε κάθε ανεξαρτησία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας κι έχουμε τη Διοίκηση της ΕΛΣΤΑΤ από έναν και μόνο άνδρα, τον Πρόεδρο.

Στη ρύθμιση που εισάγεται στη Βουλή έχουμε τη μετατροπή της ΕΛΣΤΑΤ από έναν φορέα τύποις ανεξάρτητο, σε φορέα με κανένα ρόλο, αφού μεταβάλλεται αποκλειστικά σε συμβουλευτικό φορέα. Ο ρόλος της Βουλής ουσιαστικά καταργείται και οι αρμοδιότητες της Βουλής –παραδείγματος χάρη, κατάρτιση κανονισμών- περνάνε στον Πρόεδρο.

Έρχομαι τώρα στο άρθρο 324 και τη Siemens. Μετά από όλα αυτά που έχουμε δει, που έχει ακούσει ο κόσμος για τα σκάνδαλα, για το Βατοπέδι, για τη Siemens, για τα ομόλογα, για το Χρηματιστήριο κανένας δεν έχει τελικώς τιμωρηθεί. Και μιλάω και για το πολιτικό προσωπικό. Κλείνουν τη Βουλή οι κυβερνήσεις και παραγράφονται τα σκάνδαλα, όπως το σκάνδαλο της Siemens. Με την προωθούμενη συμφωνία – συμβιβασμό επιχειρείται ανοικτά η απρόσκοπτη δραστηριοποίηση και παρουσία της εταιρείας στη χώρα με διαφορετική στρατηγική αυτή τη φορά, της «διαφάνειας» και των νέων ηθών στην εποχή των μνημονίων, προκειμένου να παραμείνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές. Η Siemens από τη μια μεριά, έστω και με νέα πρόσωπα και από την άλλη οι καταρρέοντες υπηρέτες της διαπλοκής, μέσω της παραπληροφόρησης και μάλιστα άνευ εγχειριδίων.

Το ίδιο αυτό το πολυνομοσχέδιο ανοίγει από τώρα την πόρτα στη Siemens σε μελλοντικές εγχώριες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:

Το άρθρο 244 «Ρυθμίσεις θεμάτων ψηφιακής σύγκλισης» -κοινωνία της πληροφορίας όπου έχει φαγωθεί χρήμα, κυρία Υπουργέ, μιλάμε για ένα πάρτι- αναφέρεται στα Δημόσια Αγροτικά Ευρυζωνικά Δίκτυα και την κατασκευή τους. Είναι ένα πεδίο λαμπρής και εξειδικευμένης δόξας για τη Siemens. Με άλλα λόγια, κατασκευή δικτύων τύπου ADSL στην ελληνική ύπαιθρο για το έτος 2012 -δηλαδή στο 1/3 και πλέον του πληθυσμού- ένα τεράστιο έργο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θυμίζει εκ νέου ψηφιακές παροχές και κέντρα κι ένα εκ νέου σκάνδαλο.

Εγώ θα πω ότι δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει ευρυζωνικότητα στην Περιφέρεια. Από την άλλη μεριά, όμως, μετά από όλα αυτά που είδαμε με τη Siemens, πηγαίνει η Ελληνική Κυβέρνηση, η Ελληνική Συγκυβέρνηση, να συμπράξει με αυτή την εταιρεία –και βάζουμε εμείς ακόμη αυτά τα εισαγωγικά- μία εταιρεία με σκανδαλώδη διαπλοκή, με μαύρο χρήμα, η οποία, βέβαια, δεν λειτουργούσε μόνη της. Όπως, άλλωστε, λέμε, κανένας δεν μαλώνει μόνος του, μαλώνει με τον απέναντί του. Η Siemens είχε εδώ μέσα τους δικούς της ανθρώπους. Αυτά είναι διαχρονικά σκάνδαλα, δικομματικά σκάνδαλα.

Έρχομαι τώρα στις τροπολογίες: Γενικός αριθμός 981, ειδικός 89. Η τροπολογία αυτή αφορά τους εκπαιδευτικούς. Την καταθέτουν τα Υπουργεία Παιδείας, Ανάπτυξης, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Παράγραφος 1 περί αξιολόγησης: Η Συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας έχει κατορθώσει να καταντήσει την έννοια της αξιολόγησης συνώνυμη με την αντεργατική πολιτική. Χρησιμοποιείτε την αξιολόγηση, την κόβετε και τη ράβετε ώστε να εξυπηρετηθεί ο στόχος των απολύσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το ίδιο ισχύει και με τους εκπαιδευτικούς. Είναι το εργαλείο σας για τη συρρίκνωση δημόσιου τομέα και για τον έλεγχο των δημοσίων λειτουργών από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Είμαστε αντίθετοι με αυτή τη διαδικασία που πετάει στο δρόμο δεκαπέντε χιλιάδες οικογένειες. Είναι δεδομένο ότι την καταψηφίζουμε την τροπολογία.

Να συμπληρώσω, όμως, ότι παρακάτω, στην παράγραφο 7, περιορίζεται το δικαίωμα παραίτησης, λόγω συνταξιοδότησης, μόνο σε δέκα ημέρες -από 1 έως 10 Ιουλίου- και καταργείται μόνο για τους εκπαιδευτικούς το λεγόμενο «άπρακτο 2μηνο» για την οριστική συνταξιοδότηση που ισχύει στο Δημόσιο.

Για να μην παρεξηγηθώ, αυτό δεν σημαίνει ότι θα ήθελα ή θα θέλαμε ως ΣΥΡΙΖΑ, ως Αριστερά να κάνετε το ίδιο και για τους υπόλοιπους.

Εδώ όμως, υπάρχει και η αρχή της ισότητας. Βέβαια, εμείς διαφωνούμε κάθετα στις μνημονιακές σας δεσμεύσεις, που τις πήρατε ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία, ΛΑΟΣ και όσοι στήριξαν ή θα τις στηρίξουν στο μέλλον για τη διάσωση –για τη σωτηρία κατά τ’ άλλα- της χώρας, ενώ βλέπουμε ότι υπάρχουν οι άνθρωποι που περνάνε πολιτικά μηνύματα με τραγικό τρόπο, όπως ήταν το χθεσινό στην πλατεία του Συντάγματος που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα, εκτός ίσως από κάποιους που απλά έβαλαν κάποιους τίτλους. Δεν χρειάζεται να το σχολιάσω άλλο. Αυτό προσπαθείτε να το περάσετε οριζόντια όπου εσείς μπορείτε να βάλετε χέρι.

Έρχομαι στην τροπολογία με τον αριθμό 979 των Υπουργείων Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Παιδείας και Ανάπτυξης και στην παράγραφο 6. Στην παράγραφο αυτή προβλέπεται η δυνατότητα απασχόλησης ιχθυολόγων διαφόρων κλάδων και προσωπικού άλλων κλάδων να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση. Δεν έχουμε αντίρρηση να μπορούν να απασχολούνται υπερωριακά αυτοί οι υπάλληλοι, αλλά τίθεται ένα ζήτημα για το ποιος θα καλύπτει τις αποζημιώσεις τους. Στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης προβλεπόταν ειδικό ανταποδοτικό τέλος για την κάλυψη αυτών των εξόδων, το οποίο όμως δεν συμπεριλήφθηκε στο τελικό νομοσχέδιο. Γι’ αυτό το θέμα –να μην το διαβάσω, γιατί βλέπω και το χρόνο μου και πρέπει να πω και για τις υπόλοιπες τροπολογίες- θα έπρεπε να υπάρχει διάταξη που να παραπέμπει στις διατάξεις της νομοθεσίας που προβλέπουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση υπερωριών στο δημόσιο, ώστε να είναι η συγκεκριμένη αναφορά ολοκληρωμένη.

Με την παράγραφο 11 επέρχεται αύξηση του ορίου σώρευσης των ενισχύσεων του ν. 3908/2011 κατά τη διάρκεια της τετραετίας εκ μέρους των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων από 15.000.000 ευρώ στα 20.000.000 ευρώ. Δηλαδή, πάρτε όσα θέλετε. Δεν θα ρωτήσουν πριν τους τα δώσουν τι τα έκαναν τα 15.000.000 ευρώ και τα 20.000.000 ευρώ. Και ελάτε να μου πείτε, όταν βγαίνουν στα κανάλια οι μεγαλοδημοσιογράφοι και λένε για ρουσφετολογικές τροπολογίες των Βουλευτών –που δεν λέω ότι πιθανόν δεν είναι έτσι όλες και κάποιοι εκεί πάνω παίζουν και το παιχνιδάκι τους και δυστυχώς, μπορεί να είναι και μέσα απ’ αυτήν την Αίθουσα- τι λέει αυτή η τροπολογία.

Προεδρικό Διάταγμα 33/2011, παράγραφος 17 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ: Ενώ καθοριζόντουσαν όλα τα θέματα για την αξιολόγηση επενδυτικών προτάσεων, δεν προβλεπόταν σχετική πρόβλεψη για την αποζημίωση των αξιολογητών. Σήμερα, έρχεται η ίδια περίπου κυβέρνηση να ζητήσει εξουσιοδότηση για τον Υπουργό Ανάπτυξης για το θέμα της αποζημίωσης. Γιατί δεν το βάλατε πέρσι στο Προεδρικό Διάταγμα και γιατί σήμερα δεν ορίζετε ρητά μέσω της προτεινόμενης τροπολογίας το ύψος των αμοιβών; Για να μπορείτε, βεβαίως, να ακολουθείτε όποια πολιτική θέλετε για τις αμοιβές των αξιολογητών. Αυτό το κράτος της κατευθυνόμενης πελατείας εμείς το καταγγείλαμε, το καταγγέλλουμε, θα το καταγγέλλουμε αν βέβαια σας δώσει μεθαύριο στις εκλογές την πλειοψηφία ο ελληνικός λαός. Φέρτε μια τροπολογία για τις αμοιβές συγκεκριμένα, να μπορούμε και εμείς να κάνουμε εδώ τον κοινοβουλευτικό μας έλεγχο.

Παράγραφος 18. Η αλλαγή του αρχικού επενδυτικού σχεδίου κατά 10% που δεν χρειάζεται ο επενδυτής να υποβάλει αίτημα τροποποίησης είναι μεγάλη για να θεωρηθεί αθώα. Για παράδειγμα, αν το αρχικό επενδυτικό σχέδιο ήταν προϋπολογισμού συνολικής δαπάνης 800.000 ευρώ το να τροποποιήσει ο αιτών το επενδυτικό σχέδιο κατά 10% χωρίς αίτημα τροποποίησης σημαίνει αλλαγή 80.000 ευρώ. Αυτή είναι μια σημαντική απόκλιση από το αρχικό σχέδιο. Προτείνουμε το ποσοστό αλλαγών που δεν απαιτούν αίτηση τροποποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου να μην ξεπερνά το 10% της αρχικής πρότασης για επενδυτικά σχέδια μέχρι 200.000 ευρώ. Από 200.000 ευρώ και πάνω να μην ξεπερνά το 5% της αρχικής πρότασης.

Καταρχήν, να πω ότι συμφωνούμε και θα στηρίξουμε την τροπολογία του ΚΚΕ, που έκανε αποδεκτή ο κ. Οικονόμου, αλλά μας είπε μόνο γι’ αυτή και δεν μας είπε αν κάνει αποδεκτές τις υπόλοιπες.

Εγώ θα αναφερθώ σε μια τροπολογία που έχω καταθέσει για τους κτηνοτρόφους για τη δυνατότητα να γίνει μια τριμερή επαναδιαπραγμάτευση των όρων αποπληρωμής των δανείων κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης που εκδόθηκαν το 2008 με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου με τη συμμετοχή των φορέων των αγροτών και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλώ, κυρία συνάδελφε, ολοκληρώστε.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Η επαναδιαπραγμάτευση συμπεριλαμβάνει το σύνολο των δανείων, ακόμη και τα δάνεια για τα οποία έχει γίνει ρύθμιση. Το σημαντικότερο είναι να δοθεί μια αναστολή κάθε διαδικασίας οφειλών και πάγωμα της αποπληρωμής τους μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επαναδιαπραγμάτευσης με ελάχιστη ισχύ τρεις μήνες, διότι αυτή η ρύθμιση έληξε στις 30 Μαρτίου και μόνο το 50% έκανε ρύθμιση λόγω της κρίσης των κτηνοτρόφων. Βέβαια καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, τι θα γίνει με το χρόνο;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Έχει μιλήσει είκοσι δύο λεπτά άλλη ειδική αγορήτρια προηγουμένως.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Δυο κουβέντες έχω να πω μόνο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Πρέπει να ολοκληρώσετε, κυρία Αμμανατίδου.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Καταθέσαμε μια τροπολογία για τις αγορές παραγωγών. Την κατέθεσαν και άλλοι συνάδελφοι. Ποιο είναι το θέμα; Ότι αν δεν γίνει δεκτή αυτή η τροπολογία, εγώ θα καταθέσω στα Πρακτικά μια προσθήκη-τροπολογία του 2005. Είναι η ίδια σχεδόν τροπολογία και την υπογράφουν ο κ. Κεγκέρογλου, ο κ. Πιπεργιάς τότε, ο κ. Αργύργης, ο κ. Παπαγεωργίου η κ. Διαμαντοπούλου, η κ. Ζήση, ο κ. Πρωτόπαπας, ο κ. Μανιάτης, ο κ. Κουτσούκος, ο κ. Ρήγας, η κ. Τσουρή, ο κ. Χατζημηχάλης και ο κ. Αναστάσιος Σιδηρόπουλος.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Τώρα ως Υπουργός Ανάπτυξης η κ. Διαμαντοπούλου –τη δική σας πρόταση έχω καταθέσει του 2005, που είναι η δική σας τροπολογία με άλλους συναδέλφους που την θεωρώ πολύ θετική- φαντάζομαι ότι έφτασε η ώρα να την κάνει αποδεκτή.

Ευχαριστώ πολύ.

(2 ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΓΙΑ 2η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ)

 

 

 

 

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ

 

 

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, ζητώ το λόγο, πριν μιλήσει ο κύριος Υπουργός.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Να μιλήσει πρώτα και μετά να πάρετε το λόγο.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Θέλω να θέσω ένα θέμα, για να απαντήσει συνολικά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η κ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, είχα καταθέσει μια τροπολογία, η οποία είναι πολύ σοβαρή. Αναφέρεται στους κτηνοτρόφους και έχει να κάνει με το Υπουργείο Οικονομικών, έχει να κάνει με την Αγροτική Τράπεζα, στην οποία θα πρέπει να δοθεί μια παράταση, γιατί στις 30 Μάρτη έληξαν τα δάνεια των κτηνοτρόφων και έχουν βεβαιωθεί στις ΔΟΥ. Αν γίνεται, να δοθεί μια τρίμηνη παράταση, ώστε να συνεννοηθείτε πώς θα ρυθμιστεί το θέμα. Δεν μιλώ για πάγωμα ή για κάτι άλλο. Λέω, η ρύθμιση να πάρει μια παράταση, ώστε να συνεννοηθείτε, να υπάρξει μια τριμερή συνεννόηση, για να μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να απεμπλακούν, γιατί θα χάσουν τις περιουσίες τους σ’ αυτήν την οικονομική κρίση. Μόνο το 50% προσήλθε για ρύθμιση στην Αγροτική Τράπεζα και έχουμε και την ιδιωτικοποίησή της.

Ευχαριστώ πολύ.